pohľad na veci inak...

Vytlač príspevok
Odporuč príspevok
Bookmark and Share PRIDAŤ NA VYBRALI.SME.SK

Cielená dekadencia ľudského ducha v podobe dnešného liberalizmu

Kam nás posúva dnešný liberalizmus?

Prezident Ivan Gašparovič je na obrazovke častejšie, než inokedy, vláda má vôbec problémy s fungovaním, opozícia a novinári do toho kričia, ale inak v podstate všetko ide ,,v pohode“. Nedávno sme prežili oba májové sviatky, ktoré sa slávia dnes už akosi len cez médiá. Je pekná myšlienka pouvažovať nad tým, ako by vyzeralo slávenie napríklad prvého mája, keby prezidentkou bola pani Radičová. Stavala by máj? Alebo by staval máj niekto pre ňu? Možno by symbolicky práve Fico postavil tento dôkaz náklonnosti pre opozičnú kandidátku. Alebo by možno máj postavili hromadne pre Radičovú liberáli, ktorí ju tak zbožňovali.

Volebný ošiaľ doznieva ešte dnes, stále vidieť na internetových diskusných portáloch pomenovania ako Ivan Googlovič, rôzne narážky na komunistov a pod. Ako by to tu teraz vyzeralo po výhre pani Radičovej, to nikto nevie. Je isté, že ako dostatočne dosť zákonmi obmedzená prezidentka by svet nezmenila, ale nad slnko jasné je, že toto by bol prvý krok k tomu, čo pomaly putuje ako epidémia po celom svete. Rozšírenie dnešného liberalizmu môže spôsobiť viac škody, ako nejaká vtáčia/prasacia či iná chrípka.

Ak si zaspomíname do časov dávno minulých, konkrétne do 18. a 19. storočia objavíme silný vplyv liberalistického hnutia. O čom to však vtedy bolo? Liberalizmus nevyhovoval vyšším vrstvám, rúcal feudálne prežitky, privilégiá, statusy a výhody, ktoré v modernej spoločnosti, ako si ju predstavovali, nemali čo hľadať. Smeroval k pokroku, byť liberálnym znamenalo obetovať tých pár hektárov pôdy či lesa za mestom a vystavať tam továreň. Byť liberálny znamenalo napredovať, posúvať ľudstvo niekam cez rozvoj vedy, priemyslu a nových spoločenských vzťahov.

Čo znamená byť liberálny dnes?

Uveďme zopár aspektov, ktoré napadnú dnes každému – legalizácia drôg, registrované homosexuálne partnerstvá, bojkot zákazu pitia mladistvým, či zákony o povinnosti mladistvého byť v noci v podniku za prítomnosti staršej osoby. Kam nás posunú tieto aspekty?

Budú azda ľudia efektívnejšie a dôslednejšie pracovať, ak budú mať zlegalizované ľahké drogy?

Alebo budú viac tvoriť či objavovať, keď si budú môcť vziať človeka rovnakého pohlavia?

Znížime kriminalitu alebo vychováme k lepšiemu mladistvých tým, že im budeme dávať do rúk alkohol?

Všetky tieto uvedené príklady, ktorými sa paradoxne dnes liberáli zaoberajú najviac, sú úpadkové. Ich presadenie je len ďalším krokom k presadzovaniu ďalších dekadentných pravidiel a možností, ktoré spoločnosť nielenže neposúvajú, ba naopak, brzdia.

Samotní liberáli ale nie sú strojcami tohto nešťastia. Sú možno len nástroje ,,vyššej moci“, ktorá má záujem docieliť úpadok tej-ktorej spoločnosti. Podryť autoritu cirkví, ktoré sa zubami nechtami snažia udržať (po rok-čo-rok benevolentnejších ústupkoch) akú-takú morálku a dávať ľuďom aspoň nejaký cieľ. Mladým umožniť prístup k alkoholu a drogám.

Položme si otázku – koľko schopných oponentov nájdete v radoch demoralizovaných, sfetovaných alkoholikov na jednosmernej ceste duševného ale i spoločenského úpadku? Dokáže sa vôbec nejaký národ opantaný toľkými ,,slobodami“ zjednotiť proti vonkajšiemu, či vnútornému agresorovi? (za zmienku stojí, že tieto aspekty sme si nevymysleli tu doma, ale prišli zvonka)

Isté je jedno. Takéto zmagorené ovce možno ľahko ovládať. Toto je cieľ dnešného liberalizmu?

Dnešný liberalizmus je ako trójsky kôň. Prichádza ako výhoda či dar zvonka, bezhlavo prijímaná práve tými, ktorým najviac uškodí. Navonok neškodný smer, ktorý sa len tvári, že smeruje niekam ďalej, no za úlohu má zvnútra paralyzovať spoločnosť.

Dnešný liberalizmus je akousi formou terorizmu a mali by sme sa nad ním zamyslieť či naozaj bude v takejto forme prínosný pre ľudstvo.


myšlienky a postrehy | stály odkaz

Komentáre

  1. sirka?
    ty si hlavicka! Vystihla/ol si to uplne do pismena a do bodky stylom, ze by to malo ist do novin na titulky!Kam sa hrabu politologovia, novinari ...
    Vdaka!
    publikované: 09.05.2009 18:42:39 | autor: jajaj (e-mail, web, neautorizovaný)
  2. Vyhradzujem si právo nesúhlasiť...
    To liberalizmus posúva ľudstvo dopredu. Alebo chceš povedať, že (napríklad) zrovnoprávnenie ľudí všetkých rás je úpadok? Lebo keby nebolo liberalizmu, v USA by ešte možno fungovalo otroctvo.
    publikované: 09.05.2009 19:03:09 | autor: Fever (e-mail, web, autorizovaný)
  3. Dobrý postreh
    Áno i ja súhlasím, že naša spoločnosť je brzdená,Nepodríva sa len autorita cirkvi, ale čo je najhoršie aj autorita rodiny, školy.
    Netvrdím, že deti treba lomiť, ale ak mi dáme voľnosť už deťom v materských školách, tak nebudú mať vzor v nikom a v ničom. Veď tým, že umožňujeme práve legalizáciu drog a nemôžeme deti trestať, nebudú mať strach z ničoho. Tento liberalizmus je len zásterka voči ďaleko väčším nedostatkom a problémom, ktoré nevedia ako riešiť a preto robia takéto kotrmelce.
    Všetko sa vráti v rozvrátenej, chaotickej spoločnosti. S liberalizmom, ktorý bol v minulosti potrebný, tento nemá nič spoločné, pretože neodstraňuje nedostatky, ale k nedostatkom spoločnosti nabáda.
    Ohýbaj ma mamko, pokiaľ som ja Janko....
    publikované: 09.05.2009 19:28:12 | autor: vasilisa26 (e-mail, web, neautorizovaný)
  4. re
    to jajaj: ďakujem. vystihol/a si to úplne dokonale, komentáre ti idú, môžeš ísť rovno do novín, kam sa hrabe rasťo piško... btw, volám sa kristián, sirka je priezvisko. takže v mojom prípade vystihol ;)
    to Fever: vyhradzujem si právo nesúhlasiť s tebou - najskôr si niečo prečítaj a potom na to reaguj. zdôrazňoval som, že práve ,,old-school" liberalizmus bol správny. liberalizmus 18. a 19. storočia. dnešný liberalizmus mi vadí. inak, čo sa toho otroctva týka- znova to isté ti musím povedať. najskôr si niečo prečítaj a potom na to reaguj. juh ameriky už pred vojnou začínal s oslobodzovaním otrokov a boli jasné vízie budúcnosti, kde by otroctvo nebolo. len bohužiaľ, dejiny píše víťaz a nie každý sa dostane k informáciám z iného zdroja.
    to vasilisa26: súhlasím.
    publikované: 09.05.2009 19:45:10 | autor: sirka (e-mail, web, autorizovaný)
  5. @sirka - Ja som to čítal...
    Ale si proti právu človeka zosobášiť sa s kým chce... A nemá ďaleko od rasizmu. Jednoducho klasický konzervatizmus, ktorý odopiera človeku ľudské práva.
    publikované: 09.05.2009 20:03:02 | autor: Fever (e-mail, web, autorizovaný)
  6. ...
    Záleží na každom jednom človeku, nie na tom, k akej skupine sa hlási. No liberálna predstava sveta je mi predsa len milšia. Konzervativisti sa mi furt zdajú nejakí moc militantní.
    publikované: 09.05.2009 20:08:29 | autor: humanoid (e-mail, web, autorizovaný)
  7. re
    to Fever: daj mi príklad, aký prínos pre spoločnosť/ľudstvo/skupinu(/hocičo) má sobášenie sa homosexuálov?
    ak teda považuješ konzervativizmus za odopieranie ľudských práv, zároveň sa predpokladám hlásiš k liberalizmu, tak potom presadzuješ aj myšlienku legalizácie drôg - ja neviem no, za chvíľu to tu bude tak vyzerať, že matka vynadá synovi, že fetuje a on ju udá, že mu odopiera ľudské práva. nuž, dá sa aj tak existovať...

    to humanoid: konzervativizmus sa ti možno zdá militantný kvôli tomu, že má (z niektorého pohľadu možno tvrdé) pravidlá. liberalizmus je dvojsečná zbraň. ono je to pekné, že inteligentní ľudia majú vďaka otvoreným mysliam nádeje na rozvoj ducha atď atď. lenže sú aj ľudia, ktorých treba viesť. priveľa slobody škodí.
    publikované: 09.05.2009 20:55:32 | autor: sirka (e-mail, web, autorizovaný)
  8. S liberalizmom bežte do..., viete kam.
    Ten zastávajú iba Cochcani. Robte si čo chcete. Cochcárna, vravia Česi.
    Ten tu máme už pomerne dlho a stále sme na dne.Protože sa môže kradnúť.
    Tu sa niekto bude odvolávať na úspechy liberalizmu? Liberáli v aristokraticky monarchistickom zriadení? Ako sú na tom v UK? Darí sa?
    Vám asi niečo uniklo, vážení.
    Ako to kto nazve je mi jedno.
    Treba poriadok, slušnosť, zodpovednosť, odvahu a lásku k ľuďom!
    To je všetko.
    Hovorte tomu trebárs politický undergrand, mne to je šuma fuk.
    publikované: 09.05.2009 21:28:48 | autor: Mito (e-mail, web, autorizovaný)
  9. v tychto aspektoch
    posobi liberalizmus ako spominany trojsky kon. Ale nemozes cely pojem liberalizmu abstrahovat len na tieto aspekty. Je ich tam viac a niektore naozaj posuvaju ludstvo dopredu.
    publikované: 09.05.2009 21:47:42 | autor: Bublinka (e-mail, web, neautorizovaný)
  10. @sirka
    Takže... Je dobré, že človek nemôže uzavrieť zväzok s kým chce, alebo dokonca s niekým, koho miluje? Ale na druhej strane, niektorí môžu. Hmm. Ak je toto normálne...

    A drogy? No neviem, ale ak cigarety a alkohol nie sú drogy (horšie ako marihuana), tak potom neviem.

    Mimochodom, v USA bol 8 rokov konzervatívny prezident. Vojna a kríza.
    publikované: 09.05.2009 22:28:10 | autor: Fever (e-mail, web, autorizovaný)
  11. sirka
    Sirka, keby bol liberalizmus len o zväzkoch, možno by si nebol ani na svete. Manželstvo, či sa ti páči, alebo nie sa uzatvára za účelom vzniku rodiny. Také partnerstvo, za aké sa ty biješ, účelné pre spoločnosť nie je. Drogy sú všetky svinské. S cigaretami je to tak, buď fajčíš, alebo prestaneš. S marihuanou je to tak, že ti postupne nestačí. Fajčiar, pokiaľ nie je na okraji spoločnosti, pre cigarety kradnúť nepôjde. Závislý na tvrdých drogách ťa postupne zapredá. To ale vieš, veď to chceš, mať slobodu bez kontroly, akejkoľvek viazanosti a zodpovednosti
    Regan -liberál, zbrojil proti Rusku, tam videl problém. Ľudia z vlastnej krajiny mu povedia, problémom je vlastná krajina, jej spoločnosť a politicko-ekonomicko-morálny systém, ktorý nastoľuje tyraniunad inými vládami, hoci sa bijú do pŕs, že oni sú tí, čo hájja mier=studená vojna
    publikované: 09.05.2009 22:57:50 | autor: vasilisa26 (e-mail, web, neautorizovaný)
  12. re
    to vasilisa26 - nejak som nepochopil o čo v tom komentári išlo... ,,také partnerstvo, za aké sa ty biješ, účelné pre spoločnosť nie je" tak teraz neviem, či to je nejaká chyba, alebo už existujú ľudia, ktorí označujú partnerstvo medzi mužom a ženou za neúčelné pre spoločnosť. ako celý ten komentár na mňa pôsobí, že z neho vychádzam ja ako obhajca liberalizmu. A čo že ja chcem slobodu bez kontroly? preboha veď presne proti tomu som sa to vyjadroval...
    publikované: 10.05.2009 00:14:42 | autor: sirka (e-mail, web, autorizovaný)
  13. sirka,
    hmmm...as si cakal konstruktivny komentar . Nemam. Napisane bravurne , k veci, jednoducho a priehladne . Jedine mozem pochvalit , nadchnut sa a viac menej! stotoznit. Pekny den :))
    publikované: 10.05.2009 12:16:51 | autor: jajaj (e-mail, web, neautorizovaný)
Pozor, na konci je potreba spočítať neľahkú matematickú úlohu! Inak komentár nevložíme. Pre tých lenivejších je tam tlačidlo kúzlo.



Prevádzkované na CMS TeaGuru spoločnosti Singularity, s.r.o., © 2004-2014